هنر خاتم کاری از قدیمی ترین صنایع دستی در کشور ما می باشد که در برخی از شهر های ایران تولید آن بیشتر می باشد و در آنجا مرکز خرید بشقاب مسی خاتم کاری نیز به وفور وجود دارد.

در مرکز خرید خاتم کاری می توانید انواع و اقسام وسایل خاتم کاری از جمله بشقاب مسی را پیدا کنیم که با ظرافت تمام تولید شده اند. 

مرکز خرید بشقاب مسی خاتم کاری

ظرافت بشقاب خاتم کاری مسی

ظرافت بشقاب خاتم کاری مسی

از زمان ‌های گذشته هنر خاتم کاری به عنوان یکی از برجسته ترین صنایع دستی ایران شناخته می شد هنر خاتم کاری یعنی زیبا کردن ظروف مسی و چوبی با هنر خاتم کاری می باشد.

اصولا ظروف مسی که بر روی آن ها خاتم کاری انجام می گیرد تمام قسمت های آن از خاتم پوشیده نمی شود و ترکیب رنگ زیبای مسی با خاتم کاری بسیار زیباتر می شود.

برای تولید ظروف مسی خاتم کاری ابتدا باید ظروف مسی را در اندازه و طرح های مختلف توسط استادان مسگر آماده کند تا با هنر خاتم بر روی آن ها ارزش آن را چند برابر کند پس برای این که بشقاب خاتم کاری مسی ظرافت زیادی داشته باشد ابتدا باید بشقاب مسی بسیار با کیفیت داشته باشیم و پس از آن استاد خاتم بر روی آن این هنر را اجرا کند.

که هر چه قطعات خاتم کاری ریزتر باشد هنر خاتم کاری با ظرافت بیشتری انجام می پذیرد خاتم کاری بر روی همه ظروف معمولاً از قطعات کوچکی که به شکل مثلث می ‌باشند تشکیل می شود هرچه ابعاد این مثلث ها کوچکتر باشد ظرافت بشقاب خاتم‌کاری بیشتر می‌شود و این بشقاب زیباتر و اعلا تر می باشد.

مرغوب بودن و ظرافت بشقاب خاتم کاری به ریز نقشی و نکته مهم دیگر منظم بودن طرح بر روی آن وابسته می ‌باشد چون مبنای نقش بر روی ظروف اشکال هندسی منظم می باشد و اگر این اصل بر روی ظروف رعایت شود می‌ توان گفت که بشقاب خاتم کاری با ظرافت می باشد. 

رعایت این اصل مهم برای داشتن بشقاب خاتم کاری مسی با ظرافت بسیار لازم می باشد زیرا هر چه خطوط خاتم کاری متقارن تر باشد خاتم دارای مرغوبیت و اصالت بیشتری است. 

ارائه بشقاب مسی خاتم کاری

ارائه بشقاب مسی خاتم کاری

از آن جا که خاتم کاری هنری است که به ظروف ارزش بیشتری می دهد و و برخی مکان ها هستند که این هنر در آن ها بیشتر متداول می باشد و در آن جا ارائه بشقاب مسی خاتم کاری در انواع طرح و نقش های مختلف رواج بیشتری دارد.

ارائه بشقاب مسی خاتم کاری با طرح و شکل های هندسی منظم می تواند به جذب مشتری بیشتر کمک کند و افراد زیادی به دنبال تهیه بشقاب مسی خاتم کاری با ظرافت و کیفیت بالا می باشند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *