سینی مسی خاتم کاری شده یکی از پر فروش ترین ظروف تهیه شده بوسیله ی هنر های دستی در فروشگاه های مربوطه است. ترکیب مس و هنر خاتم کاری باعث تولید ظروفی بسیار زیبا و دلنشین می شود. فروشگاه صنایع دستی پارسیان یکی از مراکز مطرح در زمینه ی عرضه ی ظروف خاتم کاری شده و قلمزنی است.

عرضه کننده سینی مسی خاتم کاری

ویژگی های سینی مسی خاتم کاری

ویژگی های سینی مسی خاتم کاری

خاتم کاری یکی از هنر های اصیل و کهن ایرانی است. اگر بخواهیم خاتم کاری را خیلی کوتاه توصیف کنیم، می توان گفت خاتم کاری هنر پیاده سازی نقش های مختلف بر روی فلزات است. همان طور که گفته شد، خاتم کاری عمری دیرینه دارد. بسیاری از نظریه پردازان ریشه ی ایجاد  این هنر را به ابراهیم نبی نسبت می دهند. گذشته از آن در خود ایران خاتم کاری عمری به درازای تاریخ دارد. کاخ گلستان یکی از کهن ترین بناهای تاریخی ایران است که در طراحی درب تالار های آن از هنر خاتم کاری بهره برده شده است. 

هنر خاتم کاری روی اجسام مختلفی پیاده سازی می شود که یکی از رایج ترین موارد را می توان پیاده سازی خاتم کاری روی انواع سینی ها نام برد. برای اجرای هنر خاتم کاری روی سینی، در اغلب موارد سینی های جنس مسی را انتخاب می کنند. همان طور که احتمالاً می دانید، در ساخت ظروف، مس یکی از پرکاربرد ترین فلزات به شمار می رود. از جمله ویژگی های سینی مسی می توان به استحکام و نیز وزن بالا اشاره نمود. 

از سینی های مسی خاتم کاری شده بیشتر به عنوان هدایا به دیگران در مراسمات شادباش همچون مراسم عقد، عروسی و … استفاده می گردد. اگرچه خاتم کاری روی مس از ابداعات تقریباً جدید بشر به شمار می رود، اما در همین مدت کم ظروف مسی بسیار زیبایی تولید شده اند. برای انجام خاتم کاری روی سینی های مسی، قدم اول ساخت سینی ها از جنس مس است. سپس هنرمندان خاتم کاری با استفاده از ابزارهای مربوطه، این هنر اصیل را بر روی ظروف مسی پیاده سازی کرده و آماده ی عرضه می نمایند. 

بازار فروش سینی مسی خاتم کاری

بازار فروش سینی مسی خاتم کاری

با توجه به زیبایی بی حد و حصر ظروف مسی خاتم کاری شده از جمله سینی های مسی، این ظروف توانسته اند محبوبیت بسیاری در میان اهل هنر و دوستداران تهیه ی ظروف هنری کسب نمایند. در همین راستا یکی از پر درآمد ترین کارها در این عرصه، فروش سینی خاتم کاری شده است. 

یکی از مطرح ترین مراکز فروش سینی های مسی خاتم کاری، فروشگاه صنایع دستی پارسیان است. از جمله مهم ترین محصولات موجود در این فروشگاه برای عرضه، سینی های مسی خاتم کاری شده هستند. امکان خرید آنلاین از این فروشگاه وجود دارد. 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *