تابلو های قلم زنی، به دلیل اینکه نمونه ای از صنایع دستی می باشند، از وسایل دکوری بسیار ارزشمند به شمار می روند و همچنین دارای اصالت هستند. انواع تابلو قلم زنی بیضی با طرح گل و مرغ از طریق این سایت به فروش می رسد. جهت خرید این تابلو های زیبا و ارزشمند با قیمت بسیار مناسب، همراه ما باشید.

ارائه تابلو قلم زنی گل و مرغ با قاب بیضی

ابزار و فلزات مورد استفاده در هنر قلم زنی

ابزار و فلزات مورد استفاده در هنر قلم زنی

قلم زنی یکی از هنرهای بسیار زیبا و حیرت انگیز سنتی می باشد. در این هنر، نقش های مورد نظر با استفاده از یک قلم و ضربات چکش، روی فلزات مختلف ایجاد می شود. 

آثار قلم کاری شده معمولا شامل تابلوها و ظروف مختلف فلزی می باشند اما این هنر کاربرد گسترده تری دارد و به عنوان مثال در قسمت های مختلف اماکن زیارتی مانند درها، ضریح و … نیز به کار رفته است. به طور کلی این آثار از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشند.

هنر قلم زنی، همانند هنرهای دیگر نیازمند دقت و حوصله فراوانی است. هنرمندان این حوزه برای انجام مراحل مختلف ساخت آثارشان، از ابزارهای گوناگونی بهره می جویند. 

اصلی ترین وسایل لازم برای کار این هنرمندان شامل فلز، چکش و قلم است.

فلز مناسب برای این کار معمولا از جنس برنج، مس، نقره، طلا و … است. این هنرمندان معمولا از دو نوع چکش فلزی و لاستیکی استفاده می کنند. قلم ها نیز در انواع و سایزهای مختلفی هستند.

از دیگر ابزار مورد نیاز برای این کار می توان به: قیر، منبع حرارتی مناسب، پودر گچ، شابلون، انواع سوهان، سنباده، نفت، دوده، گرد زغال و دستگاه پولیش اشاره کرد.

غیر از موارد اشاره شده، ممکن است از ابزار دیگری نیز برای این کار استفاده شود.

قیمت نهایی تابلو قلم زنی با قاب بیضی

قیمت نهایی تابلو قلم زنی با قاب بیضی

همانطور که گفته شد، آثار قلم زنی به ویژه تابلوها، بسیار ارزشمند می باشند. قیمت این گونه از تابلوها با توجه به موارد مختلفی تعیین می شود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • اندازه تابلو
  • جنس فلز قلم زنی شده
  • نوع طرح
  • میزان ظرافت طرح و تابلو
  • نوع قاب

معمولا جنس این تابلوها از مس یا آلیاژ قلع و مس است و طرح ها نیز شامل گل و مرغ می باشند. ممکن است از قاب های ساده، مینیاتور یا خاتم کاری شده برای آن ها استفاده شده باشد.

تابلو های قلم زنی با قاب بیضی به دو صورت افقی یا عمودی ساخته می شوند.

روشن است که هرچه سایز تابلو بزرگتر باشد و یا طرح آن پیچیده تر بوده و با دقت و ظرافت بالایی پیاده سازی شده باشد، قیمت تابلو قلم زنی بیشتر است.

جهت خرید و یا استعلام قیمت انواع تابلو قلم زنی گل و مرغ با قاب بیضی، کافی است تماس بگیرید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *