فروشگاه فروش تخته نرد خاتم گرد با در دست داشتن بهترین کیفیت و طرح های به روز در محصولات خود آماده ی خدمت به مشتریان می باشد. خاتم کاری از هنر های اصیل و ملی ایران به شمار میرود. خاتم کاری ریشه در فرهنگ ناب ایرانیان دارد. این هنر جذاب و پیچیده حاصل خلاقیت هنرمندان ایرانی می باشد.

فروشگاه فروش تخته نرد خاتم گرد

کیفیت جنس تخته نرد خاتم گرد

کیفیت جنس تخته نرد خاتم گرد جنس تخته نرد خاتم از درختان بومی مانند درخت گردو می باشد. از ویژگی های تخته نرد نازک کاری و طراحی آن است که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. کیفیت این محصول به مواد اولیه از جمله چوب بستگی دارد. جنس این چوب ها از شمشاد، عناب، افرا، نارنج و …است. 

علاوه بر تخته نرد دیگر محصولات ای صنعت با ارزش انواع شکلات خوری، قندان خاتم کاری، انواع جعبه های کادو، جعبه های قاشق و چنگال، صفحه ی شطرنج و … می باشد.

ابعاد بکار رفته در این هنر بومی هرچه ظریف تر و کوچک تر باشد کاری جذاب تر بدست می آید. تکه های استفاده شده در خاتم کاری به صورت اشکال هندسی مانند مثلث، متساوی الاضلاع و … هستند که همانند پوششی بر روی سطوح چسبانده می شود. برای چسباندن این قطعات تزئینی از چسب های مخصوص استفاده می شود.

خاتم کاری در ایران به پیش از اسلام بر می گردد. اشیاء خاتم کاری شده از جمله سوغات های اصفهان، شیراز، و برخی استان های دیگر به شمار می رود.

خرید تخته نرد گرد خاتم کاری شده

خرید تخته نرد گرد خاتم کاری شده تخته نرد در اندازه و طرح های مختلف موجود می باشد که قیمت آن بسته به دقت و ظرافت بکار رفته در آن متغیر می باشد. لازم است بدانیم اشیاء خاتم کاری شده در برابر حرارت و رطوبت حساس بوده و کیفیت خود را از دست می دهد. ظاهر این اشیاء شیک و خاص می باشد و علاوه بر کاربرد بودن آن برای تزئین مکان های مختلف بکار می رود و عمر نسبتا طولانی دارد. نقاشی بر روی این نوع کارهای جذاب به گونه ای است که چشم هر بیننده را به خود جذب می کند. امروزه این هنر بسیار ارزشمند علاوه بر ایران باعث جذب علاقه مندان در کشورهای مختلف نیز شده است.

هنر خاتم کاری از جمله هنر هایی است که در زمان صفوی به اوج خود رسیده است. قرار گرفتن این قطعات منظم کنار هم کاری شبیه موزاییک با طرح های مختلف بدست می آید که چشم هر بیننده را خیره می کند.

خرید تخته نرد گرد از فروشگاه های اینترنتی هم امکان پذیر می باشد. خرید اینترنتی این محصولات آسانتر می باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *