تخته نرد  از قدیمی ترین سرگرمی و بازی های کهن ایرانی است که از هزاران پیش در بین مردم رواج داشته است، بازی تخت نرد در واقعه از کشور هند به کشور های دیگر فرستاده شد در نتیجه خاستگاه اصلی این بازی، هندوستان است. بازی تخت نرد بدین ترتیب است که شما باید تمامی مهر را بتوانید یک گوشه جمع کنید و هر چه زودتر از بازی خارج کنید، در واقع بازی نرد بر می گردد به تمدن خاورمیانه و تمدن های شکل گرفته جهان مثل تمدن ایران، تمدن مصر، تمدن روم و یونان که هر کدام با توجه به شرایط محیط سرزمینهایشان دستی بر این بازی زدند و تغییراتی بر روی آن اعمال کردند،  یکی از این انواع تخت های نرد، تخته نرد خاتم کاری شده است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد. مرکز پخش تخته نرد خاتم کاری شده در سایت ما قرار گرفته است. 

مرکز پخش تخته نرد خاتم کاری شده

طرح های تخته نرد خاتم کاری شده

طرح های تخته نرد خاتم کاری شده همانطور که اشاره کردیم تخته نرد یکی از قدیمی ترین انواع بازی در ایران که قدمت تاریخی زیادی هم در ایران و هم در سایر تمدن های جهان دارد اما با توجه به این که قدیمی ترین تخته نرد را در بقایای شهر سوخته یافتند، بیشتر مردم دنیا بازی تخت نرد را با ایرانیان نسبت می دهند، تخته نرد امروزی در واقع یک بازی فکری شیرین، دوست  داشتنی است و بسیار سرگرم کننده که امروزه تغییرات زیادی کرده و شکر آن نسبت به گذشته به کل عوض شده است و بازی مهیج، جذاب و هیجان آوری است که شما می توانید در کنار خانواده یا دوستان از بازی کردن با آن لذت کافی را ببرید. و اما تخته نرد خاتم کاری شده، همانطور که در مقاله های قبلی هم به آن اشاره کردیم، هنر خاتم کاری، یکی از ارزشمند ترین و ظریف ترین هنر ایرانیان است که سابقه ای طولانی هم دارد، یکی از بهترین نوع شکل و ظاهر بازی نرد مربوط به تمدن ایران است، ایرانیان با هنر و ذوق هنری خود تخته های زیبائی طراحی کردند که بسیار زیبا و شگفت انگیزن، خاتم کاری یکی از هنر های ظریف است که قدمت آن به هزاران سال پیش بر می گردد، محصولات خاتم این روز ها در تنوع بسیار بالایی وجود دارند که یکی از آنها، تخته نرد خاتم کاری است. طرح های تخته نرد خاتم از تنوع بسیار بالایی نیز برخودارند. 

راهنمای خرید تخته نرد خاتم کاری شده

راهنمای خرید تخته نرد خاتم کاری شده برای خرید تخت نرد، با مشاهده ی طرح های زیبای خاتم کاری، حتما به راهنمای خرید تخته نرد سایت ما مراجعه کنید. 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *