شطرنج خاتم کاری اصفهان از نمونه های پرطرفدار صنایع دستی این استان است که قصد داریم به بررسی جوانب فنی آن بپردازیم. همچنین فاکتورهایی را برای خرید بهترین نوع این محصول عنوان خواهیم کرد. تا آخر مقاله با ما همراه شوید که بزرگترین مرکز فروش آنلاین شطرنج و تخت نرد چوبی را معرفی کنیم.

مرکز فروش شطرنج خاتم کاری اصفهان

راهنمای انتخاب شطرنج خاتم کاری

راهنمای انتخاب شطرنج خاتم کاری شطرنج از باری های محبوب در بین ایرانیان است که به صورت حرفه ای یا تفریحی توسط افراد دنبال می شود. برای انجام این بازی داشتن یک صفحه شطرنج حرفه ای امری الزامی است. در بین تمامی مدل های موجود در بازار یکی از مشتری پسند ترین آنها، شطرنج های خاتم کاری و دست ساز است.
این محصول در دو طرح کلی لب ستونی و لب گرد ساخته می شود که در تولید آن از چوب راش، چوب گردو و چوب اکاژو استفاده می کنند. فرآیند ساخت بدین گونه است که ابتدا اسکلت طرح اولیه را بر روی چوب مورد نظر تراش می دهند. در مرحله بعد زیر سازی طرح و خاتم کوبی توسط استادکاران به صورت دستی انجام می شود. در نهایت یک لایه پلی استر نازک برای افزایش حفظ کیفیت بر روی سطح کار کشیده و روانه بازار مصرف می شود.
از آنجایی که هنر خاتم کاری بر روی شطرنج ها به صورت دستی انجام می گیرد، تقریباً تمامی مدل ها از نظر شکل ظاهری تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند. به طور کلی برای انتخاب شطرنج خاتم کاری و اطمینان از اصل بودن آن باید فاکتورهای زیر را مدنظر قرار دهید:

  • چوب به کار رفته در ساخت شطرنج اصل و ارگانیک باشد.
  • نوارهای باریک خاتم از جنس های پلاستیکی و بی کیفیت نباشند.
  • از طرح و نقاشی های سنتی روی کار استفاده شده باشد.
  • جنس قطعات خاتم معمولاً استخوانی، برنج و چوب های طبیعی است.
  • وزن تخته نرد بیش از اندازه نباید سنگین باشد.

ارائه شطرنج خاتم کاری اصفهان

ارائه شطرنج خاتم کاری اصفهان جالب است بدانید از آنجایی که طرح های روی صفحه شطرنج و تخت نرد به صورت دستی انجام می گیرد، هر طرح محصولی هنری و منحصر به فرد خواهد بود که ارزش بالایی دارد. امروزه انواع تخت نرد و شطرنج های خاتم کاری شده در گالری هنرهای دستی و مراکز عرضه صنایع دستی اصفهان به صورت تک فروشی عرضه می شوند. ارائه شطرنج خاتم کاری عمده با بهترین کیفیت و تضمین اصل بودن طرح، چوب، جنس بدنه و دیگر لوازم جانبی آن با قیمت تولیدی در این مرکز صورت می گیرد. کلیه فعالین بازار و صادرکنندگان صنایع دستی اصفهان برای تهیه این محصول می توانند به صورت آنلاین و غیر حضوری، سفارشات خود را ثبت کنند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *