تخته نرد تمام خاتم وسیله ای است برای سرگرمی های روزانه که دو فرد می توانند با هم این بازی را انجام دهند. تولید تخته نرد خاتم امروزه در برخی از استانها زیاد است که برای تهیه آن از چوب های محکم و مرغوبی مانند چوب گردو یا چوب راش و … استفاده می کنند. این وسیله که به گونه ای یکی از صنایع دستی مهم است از سوی مراکز فروش زیادی عرضه می شود که دارای انواع مختلفی هستند و هر نوع هم قیمت مشخصی دارد.

مرکز فروش تخته نرد تمام خاتم

طرح های تخته نرد تمام خاتم

طرح های تخته نرد تمام خاتم امروزه در ساخت این وسیله از طرح های بسیار زیبا و دیدنی استفاده می کنند. از جمله طرح های تخته نرد می توان به موارد زیادی همچون طرح هایی از پرندگان، چهره، طرح های سه بعدی و دو بعدی، اشکال هندسی و … اشاره کرد که وجود هر کدام از این طرح ها بر روی تخته نرد و رنگ آمیزی خاص آن زیبایی بسیار خاصی به آن می بخشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی هنرمندان این حوزه همواره از طرح های جدیدتر و بسیار جالبی استفاده می کنند. برای تهیه تخته نرد ابتدا چوب مخصوص در نظر گرفته می شود که آن را در ابعاد مورد نظر برش داده و قاب تخته را آماده می کنند که بعد از انجام این مرحله باید خاتم کاری آن انجام شود که این مرحله باید توسط وسیله های مخصوص خاتم کاری انجام شود زیرا با برش دادن حرفه ای چوب نقوش و طرح های مورد نظر روی تخته پیدا می شوند، حال روی آنها را با یک پوشش مخصوص می پوشانند و رنگ آمیزی می کنند که این مرحله باعث می شود که تخته با وجود داشتن طرح های زیبا در قالب خاتم کاری و رنگ مناسب منظره و چشم انداز بسیار زیبایی داشته باشد. گفتنی است که تخته نرد بیشتر ساخته دست هنرمندان اصفهانی است ولی امروزه در برخی از نقاط دیگر کشور هم تولید می شود که همگی دارای مقاومت بالایی هستند به گونه ای که می توان از آنها سالیان زیادی استفاده کرد.

فروشنده تخته نرد تمام خاتم

فروشنده تخته نرد تمام خاتم فروشندگان تخته نرد تمام خاتم، آنها را در قالب طرحهای مختلف از تولیدکنندگان تخته نرد خریداری می کنند سپس به عنوان مراکز فروش آنها را در بین مشتریان خود عرضه می کنند. گفتنی است که این فروشندگان قیمت انواع مختلف تخته نرد را بر اساس کیفیت چوب به کار رفته در تولید آنها در نظر می گیرند به همین دلیل در بین انواع تخته نرد اختلاف قیمت وجود دارد. امروزه در بسیاری از مراکز این تخته به فروش می رسد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *