امروزه مراکز خرید تابلو قلمزنی سنتی آن را با طرح های فاخر ایرانی و اسلامی در ابعاد و کیفیت های گوناگون در دسترس مشتریان داخلی و خارجی خود قرار می دهند تا علاوه بر کسب سود بیشتری از عرضه آن، فرهنگ غنی و اصیل ایرانی را توسط این تابلو ها به سایر نقاط جهان منتقل نمایند.  استادان قلمزن با مهارت ویژه که در پی تجربه چندین ساله بدست آورده ان اقدام به تولید این آثار ارزشمند میزند که خود از مدیران این مراکز خرید نیز محسوب می شوند.

مرکز خرید تابلو قلمزنی سنتی

طرح های تابلو قلمزنی سنتی کدام است؟

طرح های تابلو قلمزنی سنتی کدام است؟

معمولا طرح  های تابلو سنتی بر اساس ذهنیت استاد قلم زن و هم چنین بنا به درخواست مشتریان و نیاز بازار طراحی و بر روی صفحاتی از جنس های نقره، مس، برنج و حتی گاهی طلا  پیاده می گردد و با توجه به مهارت و تخصص تولید کننده آن می توان به میزان کیفیت محصول و هم چنین قیمت آن  پی برد .

در حال حاضر استادان این تابلوها آنها را در انواع برجسته، قلم ریز، مشبک و غیره تولید می کنند که اغلب طرح های ارزشمندی هم چون: گل و مرغ، آیات و احادیث قرآنی و حتی اشعار شاعران محبوب ایران زمین را با خود به یدک می کشند. اما باید متذکر شد که این آثار فاخر تنها بر اساس ذهنیت هنرمند خالق این نوع آثار تولید و در اختیار مشتریان داخلی و خارجی قرار می گیرد. 

در حال حاضر کار  استادان قلمزنی در اصفهان، یزد، شیراز از شهرت و شناخت بهتر و جهانی برخوردار است که در معرفی سایر صنایع دستی ایرانی نیز موثر واقع گشته است.

کیفیت کار تابلوهای قلمزنی به مهارت استاد کار، طرح به کار رفته، جنس ورق و هم چنین ابعاد آن و نوع  قاب این تابلو بستگی دارد که تعیین کننده قیمت نیز می باشند.  

شایان ذکر است که طرح های گل و سیمرغ، و ان یکاد، چهار قل با نقوش برجسته بیشترین میزان و فراوانی را در بین تابلوهای قلمزنی به خود اختصاص داده اند.

شرکت فروش تابلو قلمزنی سنتی

شرکت فروش تابلو قلمزنی سنتی

در حال حاضر شرکت های فروش تابلو قلمزنی این محصول با کیفیت را با ایجاد غرفه های داخلی و خارجی و نیز اعطای نمایندگی در داخل و خارج از کشور عرضه می دارند تا از راه صادرات آن نیز کسب درآمد نمایند و باعث رشد چشم گیر اقتصاد کشور گردند. 

این شرکت ها با ثبت سفارش از مشتریان خود، طرح تابلو  را به استادکاران سفارش داده و آنان با قبول سفارش و اجرای آن در کمترین زمان این تابلو های بی نظیر را به دست مشتریان آن می رسانند که باعث کسب رضایت و اعتماد آنها می شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *