یکی از قدیمی ترین روش هایی که از طریق آن فلزاتی مانند مس را تزئین می نمودند، قلمزنی بود. این هنر روش ترسیم کردن نقوش با استفاده از انواع قلم ها بر روی فلزات است که در حال حاضر نیز همچنان انجام می‌شود و یکی از معروف‌ترین آنها تابلو قلم زنی طرح گل و مرغ است که طرفداران زیادی دارد. قیمت خرید این تابلو با توجه به میزان ظرافتی که در آن به کار رفته، طرح مورد نظر و کیفیت مواد اولیه تعیین می شود.

قیمت خرید تابلو قلم زنی طرح گل و مرغ

انواع تابلو قلم زنی با قاب خاتم

انواع تابلو قلم زنی با قاب خاتم قلمزنی و خاتم کاری دو نوع از هنرهای سنتی اصفهان هستند که هنرمندان خوش ذوق و ماهر این شهر، این دو هنر با ارزش را با همدیگر تلفیق نموده به این صورت یک اثر زیبا و نفیس خلق کرده اند که به تابلو قلم زنی با قاب خاتم معروف می باشد. این تابلوها که با ظرافت خاصی ساخته می شود، به عنوان یکی از بهترین و زیباترین لوازم دکوراسیون در منزل و محل کار به شمار می‌روند.
جنس اصلی تابلوهای قلمزنی معمولاً از مس ساخته می‌شود و پس از اینکه طرح اولیه آماده شد، استاد قلم زن نقوش مورد نظر را با مداد بر روی فلز ترسیم کرده، سپس داخل آن را با استفاده از قیر مذاب می‌پوشاند و پس از اینکه قیر به خوبی سفت شد، با استفاده از چکش و قلم شروع به اجرا کردن طرح می نماید. ریختن قیر در داخل این قاب ها باعث می‌شود که مس جمع شود و در اثر ضربات مداوم چکش نشکند.

انواع تابلو قلم زنی با قاب خاتم، بر مبنای طرح هایی که بر روی آن ها نقش بسته به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • گل و مرغ
  • بوته گل سرخ
  • طرح انواع پرندگان
  • نقاشی چوگان
  • آیه های قرآنی
  • اسماء خداوند
  • تصاویر شکار

ارائه تابلو قلم زنی طرح گل و مرغ

ارائه تابلو قلم زنی طرح گل و مرغ با وجود اینکه این روزها انواع تابلوهای مدرن با طراحی های منحصر به فرد را در بازار مشاهده می‌کنیم، اما همچنان ارائه تابلو قلم زنی با طرح های زیبای گل و مرغ از طرفداران بسیار زیادی در سراسر کشورمان برخوردار می‌باشد؛ این تابلوی زیبا هنر دست هنرمندان اصفهانی است که می تواند جلوه با شکوه و زیبایی را برای محیط کار و محل زندگی شما به وجود آورد.
یکی از نکته های قابل توجهی که در مورد این تابلو وجود دارد این است که آنها را به دور از حرارت و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید و برای اینکه همواره زیبایی و جلوه خود را داشته باشند، در هنگام تمیز کردن گرد و غبار از روی آن، تنها از یک پارچه نرم بدون هیچ نوع ماده شوینده یا جلا دهنده بهره ببرید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *