تابلو های قلمزنی،تابلو هایی هستند که هنر دست هنرمندان را به نمایش می گذارند.قلمزنی هنری زیبا است که با استفاده از قلم های گوناگون که در سایز های مختلف هستند و چکش،نقشی را بر روی فلزات از جمله روی فلز مس ایجد می کنند که جلوه ی بسیار زیبایی دارد. قلمزن ها تابلو هایی با موضوع های گوناگون درست میکنند از جمله تابلو قلمزنی وان یکاد که بسیار زیبا است.

قیمت خرید تابلو قلمزنی وان یکاد

راهنمای انتخاب تابلو قلمزنی وان یکاد

راهنمای انتخاب تابلو قلمزنی وان یکاد به طور کلی تابلو های قلمزنی تابلو هایی هستند که از ظرافت بسیار بالایی برخوردار هستند و هرچه هنرمند یا استاد سازنده ی ان هنگام ساخت تابلو بیشتر دقت کرده باشد و حساسیت بیشتری داشته باشد ، نقش های تابلو زیبا تر می شود و بیشتر مورد پسد مشتری است . شما هنگام انتخاب تابلو قلمزنی باید به دنبال تابلو ای باشید که از ظرافت بالایی بر خوردار باشد و با دقت بیشتری بر روی ان کار شده باشد . همچنین بر اساس سلیقه ی خود می توانید تابلو ها با روکش نقره یا قلع انتخاب کنید .

ارائه تابلو قلمزنی وان یکاد

ارائه تابلو قلمزنی وان یکاد در بازار قلمزن های زیادی به ارائه تابلو وان یکاد مشغول هستند . ﺷﯿﻮﻩ و طریقه ی ﮐﺎﺭ ﺩﺭ ﻫﻨﺮ ﻗﻠﻤﺰﻧﯽ برای ساخت یک تابلو ﺑﻪ ﺍﯾﻦ شکل ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍ استاد ﻗﻠﻤﺰﻥ ﻃﺮﺣﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ می خواهد بر روی فلز ایجاد کند ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺪﺍﺩ بر ﺭﻭﯼ ﺳﻄﺢ ﻓﻠﺰ ﺗﺮﺳﯿﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ . سپس ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪﯼ ﺑﻌﺪ بیرون و یا داخل ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻗﯿﺮ ﻣﺬﺍﺏ شده ﭘﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ سپس ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻗﯿﺮ ها ﺳﻔﺖ ﺷﺪند ، ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﭼﮑﺶ ﻭ ﻗﻠﻢ های خود ، ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . شاید برای شما سوال باشد که به چه منظور در ساخت تابلوی قلمزنی از قیر استفاده می شود ؟ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﻗﯿﺮ در ساخت تابلو ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﮐﺞ ﻧﺸﺪﻥ ﻇﺮﻑ و جلو گیری از ﺷﮑﺴﺘﮕﯽ ﺁﻥ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺿﺮبه های ﭼﮑﺶ ﻭ ﻗﻠﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ﻗﻠﻢ ﻫﺎیی که قلم زن ها استفاده می کنند ﺍﻧﻮﺍﻉ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ شکل ﻃﺮﺡ ﻭ ﻧﺤﻮﻩﯼ ﮐﺎﺭی که باید روی ان انجام شود ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﻫﺎﯼ مختلفی ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ . برخی از این ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻥ ﭼﯿﺮﻩ ﺩﺳﺖ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻗﻠﻢ ﻫﺎیی که استفاده می کنند ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻧﻮﻉ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﻧﺪ . ﺻﻔﺤﻪﻫﺎ یا ظروف ﻣﺴﻄﺢ ﺑﺮﻧﺠﯽ یا مسی ﺭﺍﯾﺞ ﺗﺮﯾﻦ و پر استفاده ترین ﺯﻣﯿﻨﻪﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻫﻨﺮ ﻗﻠﻤﺰﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ بعضی وقت ها به منظور زیبایی بیشتر ﺑﺎ ﻟﻌﺎﺑﯽ ﺍﺯ ﻗﻠﻊ یا نقره ﭘﻮﺷﺎﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ . یکی از طرح های زیبا و پر فروشی که در این هنر استفاده می شود طرح وان یکاد است که در استان اصفهان بیشتر تولید می شود زیرا در استان اصفهان از دیرباز مردم بیشتر از سایر شهر ها به دنبال هنر و اینجور رشته ها بودند . 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *