تابلوهای قلم زنی بخشی از میراث هنر و فرهنگ کشورمان می‌باشند و خوشبختانه با گذر سال ها و قرن های بسیار از پیدایش آنها، همچنان فروش تابلو قلم زنی بیضی، مستطیلی و سایر طرح ها و اندازه های آن در میان مردم این مرز و بوم رونق فراوانی دارد. این تابلوها نه تنها به عنوان لوازم زینتی و لوکس جلوه بخش خانه و محل کار ما هستند، بلکه به عنوان یک شاهکار هنری و ماندگار نیز ارزش بالایی دارند.

فروش تابلو قلم زنی بیضی

طرح های تابلو قلم زنی بیضی

طرح های تابلو قلم زنی بیضی  تابلوهای قلم زنی ظرافت بی نظیری دارند که نشان دهنده مهارت استاد و هنرمند سازنده آن است که با ضربه های مداوم قلم و چکش ورقه های مسی و برنجی را به زیباترین حالت ممکن نقش داده و در دسترس علاقمندان به این هنر قرار می‌دهند.

و اما این تابلوها دارای طرح های گوناگونی هستند که ما در این قسمت به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

طرح های تابلو قلم زنی:

  • طرح تجریدی: در این طرح هنرمند از خلاقیت ذهنی خود برای ترسیم نقوش و حکاکی بر روی این تابلو استفاده کرده و بر مبنای ذوق و سلیقه خویش اقدام به طراحی آنها می نماید. از جمله متداول ترین نوع این تابلوها می توان به آیه “و ان یکاد”، طرح های اسلیمی و سایر سوره های قرآن اشاره کرد.
  • طرح طبیعت: در این طرح هنرمند با الهام‌گیری از طبیعت تابلو خود را رسم کرده و حکاکی های زیبایی بر روی آن به وجود می آورد. اگر بخواهیم به محبوب ترین نوع این تابلوها که در حال حاضر در بازار کشورمان وجود دارند اشاره کنیم، مطمئناً یکی از آنها تابلو گل و مرغ است. البته نقش سایر حیوانات، گل‌ها و درختان نیز در این گروه قرار می گیرند.
  • طرح‌ سرزمین: این طرح ها نشان دهنده تاریخ ماندگار و کهن ایران زمین هستند و از جمله معروف ترین آنها سرباز هخامنشی، تصاویر زیبای کتاب شاهنامه و همچنین مینیاتور هایی هستند که از دوران صفویه به یادگار باقی مانده اند.

تولید کننده تابلو قلم زنی بیضی

تولید کننده تابلو قلم زنی بیضی همان گونه که به خوبی می دانید، هنرمندان با تجربه و ماهر شهر اصفهان جزو اولین کسانی بودند که اقدام به تولید تابلو قلم زنی با انواع طرح های گوناگون نمودند و همین امر سبب شده است که اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع تابلو قلمزنی بیضی و سایر اشکال هندسی در کشورمان ایران و سراسر جهان مطرح شود.

یکی از نکته‌های جالب توجهی که در این زمینه وجود دارد این است که در اصفهان به غیر از هنر قلمزنی هنرهای سنتی دیگری نیز مانند خاتم کاری و میناکاری رواج فراوانی دارند و به تازگی شاهد خلق تابلوهای قلمزنی زیبایی هستیم که با استفاده از این هنرها تلفیق شده و جلوه بی نظیر را به وجود آورده اند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *