قلمزنی هنری است که در آن با استفاده از چکش و قلم های مختلف نقوش و خطوطی را بر روی فلزات مختلفی مانند طلا، نقره و مس ایجاد می کند.از جمله ابزارهای هنر قلم زنی می توان به کنده ،قلم ،گیره، چکش، میز کار ،سوهان، انبر ،قیچی و …اشاره کرد.نمونه ی زیبایی از کار قلمزنی که امروزه طرفداران بسیار زیادی به دلیل ابعاد مناسب و جلوه خاص پیدا کرده است تابلو قلمزنی 60*30 هنر جدست هنرمندان ایرانی است.

فروشگا فروش تابلو قلمزنی 60*30

انواع تابلو قلمزنی با قاب خاتم

انواع تابلو قلمزنی با قاب خاتم در ایران تابلو های قلم زنی در سه سبک موجود می باشد:

سبک شیراز، سبک تبریز و سبک اصفهان

در سبک شیراز بیشتر از نقوش گل مرغ و طرح های هخامنشیان استفاده می شود.در این سبک ابتدا نقوش را طراحی میکنند و سپس آنها را نیم بر میکنند و بعد شروع به برجسته سازی طرح ها می کنند

در سبک تبریز از نیروی مچ دست برای حرکت قلم استفاده می کنند و طرح ها و خطوط کم عمق و سطحی هستند.

در سبک اصفهان دو نوع شیوه استفاده می شود:قلم زنی ریز و قلم زنی برجسته.کار قلمزنی در سبک اصفهان نسبت به دو سبک دیگر عمیق تر هستند.نقوش قلم زنی ضریح ائمه شیوه ی قلمزنی برجسته در سبک اصفهان است.

صادرات تابلو قلمزنی مدت مدیدی است که توسط تجار ایرانی و خارجی به خارج از مرزهای ایران فرستاده می شود و در جوامع داخلی و بین المللی طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. انواع تابلو قلمزنی با توجه به زمینه کار:

قلمزنی روی طلا، قلمزنی روی نقره ، قلمزنی روی مس و قلمزنی روی چوب.

هزینه ی قلمزنی روی طلا بسیار بالاست و در موارد خاص صادراتی و سفارشی از آن استفاده می کنند ولی هنر قلمزنی روی نقره و مس و چوب بیشتر و به وفور دیده می شود.

نکته جالب توجه این است که تاریخ هنر قلمزنی به هزاره ی اول پیش از میلاد باز می گردد و مصداق این هنر تاریخی در گذشته های دور را میتوان بر روی جام های طلا و سایر یادگاری های جا مانده از آن زمان مشاهده کرد.

صادرات تابلو قلمزنی 60*30

صادرات تابلو قلمزنی 60*30 هنر اصیل قلمزنی زمانی که از زیر دست اساتید کار کشته و حرفه ای این هنر بیرون می آید جلوه ای خاص و اصالتی ویژه پیدا می کند به طوری که با اطمینان خاطر میتوان گفت که محصول ایجاد شده تا سالیان سال نمای محل کار و زندگیتان را روح نواز و دل انگیز خواهد کرد و یادبودی از انتخاب درست شما برای فرزندانتان خواهد بود.

برای دستیابی به محصولی با کیفیت و هنر دست اساتید برجسته کافیست با ما تماس بگیرید و از راهنمایی مشاوران ما در زمینه خرید تضمینی و به یاد ماندنی بهره مند گردید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *