پیپ خاتم کاری شده یا به زبان فارسی چپق، وسیله ای است که موادی به اسم توتون در آن قرار میگیرد و برای کشیدن تنباکو از آن استفاده می کنند. کشیدن تنباکو که از دیرباز جز سنت های قدیم بوده و هنوز هم طرفداران خود را دارد. اجزای پیپ شامل یک کاسه که ماده توتون در آن سوزانده می شود و یک دسته که معمولا به جنس چوب است که در دهان قرار میگیرد. برای تهیه این محصول سنت دار و زیبا فروشگاه فروش بسیاری وجود دارد که هم در فروشگاه های معتبر و هم به صورت اینترنتی قابل خریداری است.

فروشگاه فروش پیپ خاتم کاری شده

جنس بدنه پیپ خاتم کاری شده

جنس بدنه پیپ خاتم کاری شده پیپ ها به دو صورت ساخته می شود:به روش ماشینی با استفاده از دستگاه های مخصوص تولید میشود و یا به صورت دستی که به آن دست ساز میگویند و با توجه به زحمتی که بر روی میکشند مثل خاتم کاری کردن دارای ارزش هنری بالاتری است و بعضی از افراد عاشق داشتن کلکسیونی از این محصولات دست ساز هستند.

جنس بدنه پیپ خاتم کاری شده معمولا از چوب است، بیش تر از چوب های ذرت و بریار استفاده می کنند و گاهی اوقات جنس آن نیز سفال میتواند باشد اما بیشتر از چوب است.

قسمت کاسه پیپ از جنس چوب است و معمولا برای زیبایی آن را خراطی می کنند یا به وسیله نگین و سنگ تزئین می کنند قسمت بدنه و دسته آن از جنس چوب بامبو و باید دارای قطر مناسب باشد که از ٢ میلیمتر تا ٩میلیمتر می باشد تا بتواند دود حاصل از تنباکو به خوبی گذر کند.

قسمت دیگری نیز وجود دارد به اسم دهان گیر که به جنس پلاستیک نرم است.

در مورد موادی که برای تهیه و ساخت پیپ از آن استفاده می کنند:

بریار: بهترین چوب و مناسب ترین چوب برای ساخت پیپ؛ چون این چوب در برابر آتش بسیار مقاوم است و رطوبت را به خوبی جذب می کند.

مرشام: یک نوع سنگ است که برای حکاکی های زیبا و ظریف از آن استفاده میکنند.

مرکز خرید پیپ خاتم کاری شده

مرکز خرید پیپ خاتم کاری شده مرکز خرید پیپ خاتم کاری شده که هر کدام با توجه به اینکه چگونه ساخته شده (پیپ های دست ساز قیمت بالاتر و گران تری داراست)  با توجه به چوب مرغوبی که برای ساخت آن در نظر گرفتند دارای برند منحصر به فرد خود آن شرکت میباشد و دارای قیمت های مختلف است.

برای خرید پیپ خاتم کاری شده ابتدا باید ببینید به دنبال چه هستید آیا فقط به دنبال چیزی برای کلکسیون خود میگردید و برای تزئین یا فقط برای مصارف به آن نیاز دارید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *