هنر خاتم کاری از سالیان دراز در میان مردم اصفهان نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است. از جمله کاربرد های این هنر می توان به قاب خاتم کاری اصفهان اشاره کرد که از آن برای تابلو فرش ها و لوح های تقدیر و عکس ها استفاده می شود.

قاب خاتم کاری اصفهان در اشکال و طرح های مختلف بسته به نوع کاربرد آن در فرم های چهارگوش ساخته می‌شود و جنس بدنه این قاب از چوب می باشد. 

فروشگاه فروش قاب خاتم کاری اصفهان

جنس بدنه قاب خاتم کاری چیست؟

جنس بدنه قاب خاتم کاری چیست؟   خاتم کاری هنری است اصیل که توسط استاد خاتم کار از آراستن مثلث های کوچک با چند ضلعی های منظم خلق می شود. امروزه از این هنر برای تزئین بر روی قاب چوبی و گلدان و انواع جعبه استفاده می شود. خصوصیات و ویژگی های یک قاب خاتم کاری شده اصیل و مرغوب به شرح ذیل می باشد:

  • داشتن سطحی صاف و خالی نبودن هیچ جای خاتم و یکدست بودن رنگ ها در تمام قاب خاتم کاری 
  • عدم تغییر در رنگ و اشکال به کار رفته در قاب و مشخص نبودن ترمیم کاری ها و بتونه کاری های انجام شده بروی آن
  • تمامی گل ها و اشکال به کار رفته  و اضلاع و زوایای آن قرینه باشند.
  • دارای نقش ها و مثلث های ریز باشد چرا که هر چقدر ریزتر باشند ارزش و کیفیت کار بیشتر است.
  • باید به صورت ماهرانه و بدون عیب و نقصی رنگ کاری و روکش خورده باشد.

جنس قاب خاتم کاری  از چوب بوده و دارای فرم و طرحی چهارگوش می باشد. بر روی قاب خاتم کاری معمولا از نقوش گل و گیاه و پرندگان استفاده می شود و بیشتر این محصول به صورت تزئین  برای انواع تابلو فرش ها و یا به صورت یادبود و لوح تقدیر توسط سازمان ها برای مراسم های مهم و تودیع و معرفه شخصیت های برجسته به کار می رود.   

خرید عمده قاب خاتم کاری اصفهان

خرید عمده قاب خاتم کاری اصفهان قاب خاتم کاری اصفهان از هنر های برجسته ایی است که به جهت زیبایی خاص آن مورد توجه بسیاری از سازمان ها و شرکت ها و ادارات مختلف برای استفاده در مراسم های مهم تودیع و معارفه می باشد. امروزه و با گسترش اینترنت در کشور خرید عمده قاب خاتم کاری توسط بسیاری از مشتریان به راحتی و به صورت آنلاین صورت می گیرد.

این سایت با معرفی بهترین صنایع دستی کشور از جمله قاب خاتم کاری در نظر دارد تا ضمن جلب رضایت مردم و کمک به چرخه تولید کشور مرغوبترین و اصیل ترین صنایع دستی موجود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *