سنگاب مسی خاتم کاری، وسیله ای دکوری و تزئینی است که پس از خم کاری مس و تولید سنگاب، به دست استاد خاتم کاری سپرده می شود. تلفیق مس و هنر ظریف خاتم کاری، کالایی با ارزش و نفیس پدید می آورد که سنگاب مسی خاتم کاری نام دارد. 

این کالای نفیس در فروشگاه های صنایع دستی به فروش می رسد. سایت های هنری و صنایع دستی نیز فروشنده این محصول زیبا هستند. 

فروشنده سنگاب مسی خاتم کاری

مشخصات سنگاب مسی خاتم کاری

مشخصات سنگاب مسی خاتم کاری

سنگاب ، همان طور که از نامش مشخص است، سنگی گود و بزرگ بوده که درون آن، آب قرار داشته است. سنگاب ها در گذشته که لوله کشی آب وجود نداشت، در صحن حیاط مساجد و اماکن مقدس قرار می گرفتند و مردم برای گرفتن وضو و آب خوردن، از آب درون این سنگ استفاده می کردند. سنگاب ها، بزرگ و سنگین بودند و حجم اب زیادی در آن وجود داشت. 

امروزه، سنگاب ها کاربردی ندارند و نمونه کوچک شده آن ها را با فلزاتی چون مس، تولید می کنند. با این کار، فرهنگ و رسوم گذشته نیز حفظ شده و به نسل های بعد منتقل می شود. 

فلز مس، از جمله فلزات پر کاربرد در تولید صنایع دستی است. کیفیت بالای این فلز، ضربه پذیری بالا و خواص مس،  آن را در بین هنرمندان صنایع دستی محبوب کرده است. بدن انسان به فلز مس نیاز دارد و ظروف مسی می توانند این نیاز انسان را تامین کنند. 

مشخصات سنگاب مسی :

سنگاب مسی در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود؛ دارای پایه و کاسه ای روی آن می باشد. ارتفاع پایه سنگاب، متناسب با حجم کاسه بوده و در مدل های تزئینی، ارتفاع بلندی ندارد. تمامی پایه و داخل و خارج کاسه از فلز مس است. هنر خاتم کاری می تواند در پایه سنگاب و یا در حاشیه کاسه صورت گیرد. خاتم به کار رفته در این محصول، میزان بالایی فلز برنج دارد. این سنگاب های خاتم کاری شده در رنگ های متنوعی چون طلایی، مسی، مشکی ،قرمز و … تولید می شوند. 

هر چه جزئیات خاتم کاری بیشتر باشد، نتیجه کار زیبا تر و قیمت کالا نیز افزایش می یابد. در پیاده سازی هنر خاتم روی مس باید از لوازم با کیفیت استفاده شود که در صورت شستشوی محصول، تکه های خاتم کاری از سطح کار جدا نشوند. 

خرید سنگاب خاتم کاری مسی

خرید سنگاب خاتم کاری مسی

سنگاب خاتم کاری شده وسیله تزئینی و جزو صنایع دستی محسوب می شود؛ از ابن رو براط خرید آن باید به مراکز فروش صنایع دستی مراجعه کرد.

فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی نیز از فروشندگان این محصول هستند. برای خرید سنگاب خاتم به این سایت ها سری زده و تنوع آن ها را نظاره کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *