تابلو قلمزنی مس یکی از تابلوهای هنری است که از قدمت زیادی برخوردار بوده و از پلاک مسی و قلم و چکش ایجاد می شود که به دلیل تنوعی که در طرح ها و مدل های آن وجود دارد بر طرفداران آن افزوده است و یکی از محبوب ترین آنها نوع نقش برجسته می باشد، فروشنده آن نیز این تابلو را در شکل های متنوعی عرضه می کند.

فروشنده انواع تابلو قلمزنی مس

مراحل ساخت تابلو قلمزنی مس

مراحل ساخت تابلو قلمزنی مس جهت ساخت تابلو قلمزنی ابتدا باید بوم را تمیز نمود و حجم بوم به این علت که باید قیرریزی شود مسدود خواهد شد و بعد از خیس کردن اطراف بوم قیر را داخل آن می ریزند و می گذارند سرد و سفت شود، بعد از آن طرح را روی قطعه قرار داده و به مشبک کردن آن با قلم سنبه و چکش می پردازد.

لذا با نوک قلم خطوط طرح را بر روی برنج سنبه سواخ ایجاد می کند تا در زمان گرد کردن خطوط بر روی کار اجرا شود بعد بر روی بوم کاغذ سنبه شده را می چسبانند و با گرده زغال بر روی کاغذ سنبه شده می کشند تا پودر زغال از سوراخ کاغد به بوم انتقال یابد و بعد با مداد خطوط را معلوم کرده و کار را اجرا می کنند.

لذا بعد از آن با چکش و قلم طرح را اجرا می کنند ریختن قیر نیز در این اثر هنری به این دلیل است که از کج شدن و شکستگی ظروف بر اثر ضربات چکش جلوگیری شود، قلم بر اساس طرح و نحوه کار دارای مدل های مختلفی است که هنرمند بر اساس نیاز خود نوع آن را انتخاب می کند و صفحه های مسی و برنجی نیز ممکن است با قلع یا نقره پوشیده شود.

مراکز فروش تابلو قلمزنی برجسته مس

مراکز فروش تابلو قلمزنی برجسته مس مراکز فروش انواع تابلو قلمزنی برجسته مس در بازار با شناختی که از این عرصه دارد به عرضه این محصول به صورت تخصصی می پردازد، تابلو قلم زنی از جنس مس است که دارای نقوش گل و مرغ، تصاویر شکار، آیه های قرآن، اسماالله، نام ائمه و … می باشد و کیفیت آن بسته به ظرافت و زیبایی کار متفاوت است.

یکی از نمونه های قلم زنی نوع بر جسته است که زیبایی بسیار زیادی دارد و در آن برجستگی ها بدون آج بوده و بیشتر مواقع در آن قلم هم از رو و هم از پشت کار زده می شود، لذا در کار اثر هنری و نقوش بزرگ تری دیده می شود که در اصفهان از این اثر به عنوان جُنده کار یاد می شود.

بعد از اینکه تابلو قلمزنی آماده شد برخی قسمت های آن برای اینکه جلوه کار بهتر شود با دوده سیاه خواهد شد و قاب این تابلوها نیز اصولا از مینیاتوری و خانم کاری می باشد، لذا پلاک قلمزنی شده بر روی پارچه جیر مشکی قرار می گیرد و داخل قاب گذاشته می شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *