امروزه تابلوهای هنری در هر مکانی دیده می شوند که یکی از بهترین و جذاب ترین آن ها، تابلوی قلمزنی گل و مرغ است. 

این مدل از تابلوها در بسیاری از نقاط جهان و ایران در حال تولید است، اما اگر بخواهیم در کشور خودمان به قطب تولیدی آن اشاره کنیم، می توانیم از استان اصفهان یاد کنیم. در این استان عرضه کنندگان به صورت بسیار فعالی در حال ارائه خدمات اند و افراد می توانند به راحتی تابلوی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

عرضه کننده تابلوی قلمزنی گل و مرغ

مشخصات تابلوی قلمزنی گل و مرغ

مشخصات تابلوی قلمزنی گل و مرغ تابلوهای قلمزنی از طرفداران بسیار زیادی برخوردارند و افراد برای تولید آن باید مراحل بسیاری را پی بگیرند. در این قسمت به بررسی مشخصات تابلوی قلمزنی می پردازیم.

در ابتدای این کار، هنرمند طرحی را که باید اجرا شود را با مداد و یا خودکار روی سطح فلز ترسیم می ‌کند. پس از ترسیم کار، باید داخل یا بیرون کار را با قیر مذاب پر کند و بعد از اینکه قیر سفت شد، با استفاده از چکش و قلم، شروع به اجرای طرح ‌کند. در واقع به این دلیل از قیر استفاده می شود که ظرف کج نشود و یا در اثر خوردن ضربه به آن، شکسته نشود. 

اما ما نمی توانیم از هر قلمی در کار استفاده کنیم و بر اساس طرح و نحوه ‌ی کار از قلم های مختلف استفاده می شود. 

 بسیاری از هنرمندان هستند که از قلم مورد نیازشان را خودشان تولید می کنند. ترسیم اشکال در تابلوی قلمزنی، معمولا بر روی سطوح مسطح مسی یا برنجی است و گاهی هم با لعابی از نقره یا قلع پوشانده می‌شود.

اما ما دارای انواع و اقسام تابلوهای قلمزنی هستیم که یکی از معروف ترین و محبوب ترین آن ها تابلوی قلمزنی گل و مرغ است.  

برای تولید این طرح، یک ورق مسی را برش می دهند و برای زیبایی کار آن را با قلع سفید می کنند و پس از قیر ریختن، طرح مورد نظر که بایستی قلمزنی گردد، بر روی شابلون رسم شده و به ورق مسی منتقل می گردد. طرح ها معمولا گل و مرغ می باشد. برای این که تابلو گیرایی و جذابیت بیش تری داشته باشد، بهتر است که فضای اطراف آن را پارچه ی جیر مشکی رنگ قرار دهیم.

بازار فروش تابلوی قلمزنی گل و مرغ

بازار فروش تابلوی قلمزنی گل و مرغ بازار فروش تابلو  قلم زنی گل و مرغ به دلیل زیبایی منحصر به فرد آن بسیار خوب است، اما علاوه بر مشتریان داخلی، همه ساله مشتریان خارجی بسیار زیادی هستند که این کارها را خریداری می کنند و هنرمندان سود خوبی را می توانند از این راه بدست آورند. 

علاوه بر اصفهان، در استان های بسیاری هم می توان این مدل از تابلوها را خریداری و از آن ها استفاده کرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *