خاتم سازی و خاتم کاری از هنرهای قدیمی و مشهور ایران در دوره های گذشته از جمله زندیه می باشد. این هنر بیشتر در اصفهان و شیراز رواج دارد و به عنوان یکی از زیباترین سوغاتی ها شناخته می شود. انواع قاب خاتم کاری شیراز در بازار وکیل جهت خرید موجود می باشد. از نمونه‌ های خاتم‌ کاری شیراز می‌توان به صندوق حرم امام حسین (ع)، امام علی (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد.

عرضه کننده انواع قاب خاتم کاری شیراز

مرکز فروش قاب خاتم کاری شده اصل شیراز

مرکز فروش قاب خاتم کاری شده اصل شیراز نکته مهم آن است که امروزه حتی در صنایع دستی تقلب و محصولات بی کیفیت وجود دارد، از جمله در هنر خاتم کاری. این هنر از نظر قیمت ارزان نیست و دلیل آن هم مشقت و هنر بالای استادکار برای تولید هر قطعه از این حوزه صنایع دستی می باشد.

قیمت قاب خاتم کاری به مواد اولیه آماده سازی آن بستگی دارد. اصل هنر خاتم کاری انواع چوب های رنگی طبیعی و استخوان اعضای مختلف حیوانات مثل عاج فیل و یا دنده گاو می باشد. اما به دلیل قیمت بالای این مواد برخی از سودجویان با رنگ کردن چوب درختان مختلف به عنوان محصول اصل با قیمت ارزان آن ها را به فروش می رسانند.

این محصولات به دلیل آن که در ساخت آنها مواد تقریباً یکسانی استفاده می شود، قیمت های نزدیک به هم دارند بنابراین تفاوت زیاد در قیمت دو محصول میبایست برای هر کسی شک برانگیز باشد. حتی گاهی اوقات به جای استفاده از ورقه های خاتم کاری بر روی محصولات چوبی و یا فلزی در واقع از برچسب هایی با طرح خاتم استفاده می‌ شود.

در شیراز کارگاه های مختلفی اطراف بازار وکیل، سرای مشیر و اطراف بازار شاهچراغ مشغول تهیه انواع محصولات خاتم کاری از جمله قاب خاتم کاری اصل هستند. بنابراین می توانید به صورت حضوری به این کارگاه ها مراجعه و از نزدیک شاهد فعالیت استادکار و مواد اولیه مورد استفاده آنها باشید و به این صورت اعتماد خود را صددرصد کنید. این کارگاه ها می توانند بر حسب سفارش مورد نظر شما، هر جنس درخواستی را ساخته و تحویل دهند.

این تولیدکنندگان محصولات خود را به فروشندگان بازارهای عنوان شده عرضه و آنها به نمایندگی از استادکار محصولات را معرفی و به فروش می‌ رسانند.

از سمت دیگر به دلیل آنکه یکی از صادرات مهم، هنرهای دستی شیراز خاتم کاری است، وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی زیادی نیز با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و معرفی سابقه خود اقدام به فروش اینترنتی می کنند و شما از هر جای دنیا می توانید خرید خود را ثبت کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *