سلام دوستان با معرفی تابلو قلمزنی برجسته در خدمت شما هستیم.هنر قلمزنی روی مس یکی از هنر های قدمت دار است،اما با اینکه قدیمی است بسیار زیبا و انجام ان بسیار لذت بخش است. هنر قلمزنی روی مس در استان اصفهان بسیار رواج دارد ، این تابلو ها نقش های متفاوتی دارد و میتواند در مورد هر موضوعی باشد ، مانند وان یکاد ، ایت الکرسی ، نقش گل و بوته ، نقش حیوانات و پرندگان و….

عرضه تابلو مسی قلمزنی برجسته

خرید مستقیم تابلو قلمزنی نقش برجسته

خرید مستقیم تابلو قلمزنی نقش برجسته زیبایی این تابلو ها انسان را وسوسه به خریدن ان ها میکند ، گوناگونی طرح های متفاوتی که بر روی این تابلو ها وجود دارد باعث شده برای هر سلیقه ای چیز های مورد پسند داشته باشد ، این تابلو ها کاملا دست ساز است و با استفاده از قلم های متفاوت و چکش و یکسری ابزار دیگر توسط استادان این رشته ساخته می شوند . در ادامه با طریقه و روش ساخت تابلو مسی قلمزنی اشنا خواهیم شد . 

پیاده کردن طرح مورد نظر روی مس روش های متفاوتی دارد که بسته به سلیقه ، ابزار ، شرایط ، شکل طرح و … یک روش انتخاب می شود .

یکی از روش های انتقال طرح روی مس استفاده از گرد زغال است که به ان گرده کردن می‌گویند ، ان روش به این صورت است که ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ یا استاد قلمزنی بعد از اجرای مرحله ی قیر ریزی ﻃﺮﺡ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ یک ﻗﻄﻌﻪ‌ی ﻓﻠﺰﯼ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺑﺮﻧﺞ یا مس ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﺎ  استفاده از ﭼﮑﺶ ﻭ ﻗﻠﻢ ﺳﻨﺒﻪ ، ﺁﻥ طرح ﺭﺍ ﻣﺸﺒﮏ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ سپس ﺧﻄﻮﻁ ﻃﺮﺡ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﻮﮎ یک ﻗﻠﻢ ، ﺭﻭﯼ مس ﺳﻨﺒﻪ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﻣﯽﮐﻨﺪ ، برای اینکه ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮔﺮﺩﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﻃﺮﺡ ، ﺧﻄﻮﻁ ﻃﺮﺡ مورد نظر ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﮐﺎﺭ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﻏﺬ ﺳُﻨﺒﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ بر ﺭﻭﯼ ﺑﻮﻡ ﻣﯽﭼﺴﺒﺎﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ استفاده از ﮔﺮﺩﻩ ﺯﻏﺎﻝ اماده شده ﮐﻪ ﺩﺭ یک تکه ﭘﺎﺭﭼﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ، ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﮐﺎﻏﺬ ﺳﻨﺒﻪ ﺷﺪﻩ ﻣﯽﮐﺸﺪ تا اینکه از ﺳﻮﺭﺍﺥ ﻫﺎﯼ ﮐﺎﻏﺬ ، ﭘﻮﺩﺭ ﺯﻏﺎﻝ بر ﺭﻭﯼ ﺑﻮﻡ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﻣﺪﺍﺩ ﺧﻄﻮﻁ ﻃﺮﺡ ﺭﺍ ﻣﺸﺨﺺ می کند ﻭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽﮐﻨﺪ . استاد یا هنرمند برای این کار ابزاری مانند چکش با وزن های متفاوت و همچنین قلم با سایز های متفاوت که هر کدام از ان ها بسته به طرح و شرایط ، مورد استفاده قرار می گیرند دارد که با ان ها طرح را روی سطح مس کنده کاری می کند .

این حرفه ظرافت و دقت بالایی را نیاز دارد تا طرح به بهترین شکل روی مس پیاده شود ، پس هنگام خرید تابلو قلمزنی توجه کنید که کار باظرافت و تمیز را انتخاب کنید .

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *