در حال حاضر ایران به عنوان تنها تولید کننده، صادرات  قاب خاتم کاری شیراز را به سایر نقاط دنیا انجام می دهد چرا که علاوه بر رواج فرهنگ اصیل و غنی ایرانی باعث کسب درآمد و شکوفایی اقتصاد کشور شده است.

فرهنگ فاخر ایرانی توسط تولیدکنندگان قاب خاتم کاری شده در حالی به سایر کشورها منتقل می شود که برای ارائه آن‌ تلاش های زیادی صورت گرفته است تا به دست مصرف کنندگان جهانی  برسد.

صادرات قاب خاتم کاری شیراز

ابعاد انواع قاب خاتم کاری شده

ابعاد انواع قاب خاتم کاری شده

استاد کاران قاب های خاتم کاری شده را بر اساس سفارش مشتریان و هم چنین تامین نیاز بازار داخلی و خارجی با بهترین کیفیت تولید می کنند. امروزه ابعاد انواع قاب های خاتم کاری شده را بر اساس سایز و اندازه تابلو مد نظر قرار می هند و در جنس های متفاوتی آن را طراحی و تولید می کنند که این قاب ها معمولا از جنس چوب، استخوان حیواناتی نظیر اسب، فیل، شتر و هم چنین آلیاژهای برنج یا نقره تهیه می گردند که در طرح و ابعاد بسیار متفاوت می باشند.

از طرح های معروف این قاب ها می توان به چهار کنج، تک گل، دو گل، سه گل، تذهیب و غیره اشاره نمود که بر حسب سفارش ثبت شده کار می شود.

گاهی اوقات حتی شکل تابلو در ابعاد و سایز آن دخیل می باشد به عنوان مثال اگر تابلو دایره ای و یا بیضی شکل باشد سایز و طرح آن نیز دستخوش تغییرات می گردد‌.

شایان ذکر است که تولید کنندگان این نوع قاب، تولید آن را با توجه به انتخاب و سلیقه مشتری آغاز و با مهارت و تجربه بی نظیر خود در بالاترین سطح کیفیت ارائه می دهد.

تولیدکنندگان قاب خاتم کاری شیراز

تولیدکنندگان قاب خاتم کاری شیراز

در حال حاضر تولید کنندگان قاب خاتم کاری در شیراز فعالیت گسترده ای دارند که با الهام‌ از عناصر طبیعی و معنوی توانسته اند محصولی با کیفیت و منحصر به فرد را روانه بازارهای داخلی و خارجی نمایند.

باید متذکر و یاد آور شد که وجود عناصر طبیعی در تولید این نوع قاب ها اشخاص  هنر دوست را بر سر ذوق برای بهره مندی و لذت از این اثر غنی و با فرهنگ ایرانی آورده است تا هر چند که قیمت آن نسبت به سایر نمونه ها بالاتر باشد ولی آن را خریداری نماید.

تولید کنندگان نیز بدون تغییر و تحول در طرح های اصیل ایرانی و اسلامی سعی نموده اند تا مشتریان را به سمت استفاده از این آثار بکر بکشانند.

صادرات این اثر ایرانی به کشورهای اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس و غیره در حالی انجام می شود که در کنار خود تابلوهای منبت کاری، خاتم کاری، قلمزنی و غیره را به همراه دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *