بانوان زیادی هستند که به استفاده از جواهرات علاقه وافری دارند. این افراد به دنبال وسیله ای هستند تا به واسطه آن هم از پراکندگی جواهراتشان خودداری نموده و هم از آن به عنوان وسیله ای برای دکوراسیون داخلی اتاقشان استفاده نمایند، بهترین پیشنهاد برای این افراد، استفاده از صندوقچه جواهرات خاتم کاری شده می باشد. افرادی که در زمینه صادرات این صندوقچه ها مشغول به فعالیت هستند امکان دسترسی بانوان را به این محصول در خارج از کشور فراهم آورده اند.  

صادرات صندوقچه جواهرات خاتم کاری

طرح های صندوقچه خاتم کاری جواهرات

طرح های صندوقچه خاتم کاری جواهرات

آنچه صندوقچه های خاتم کاری شده را تبدیل به یک اثر هنری بی بدیل می نماید طرح هایی است که در هنر خاتم کاری به کار گرفته می شود. 

طرح های صندوقچه خاتم کاری جواهرات با توجه به اندازه صندوقچه ها متفاوت می باشد. 

هنرمندان خاتم کار برای پیاده کردن هنر خود بر روی صندوقچه های کوچک جواهرات از طرح هایی ظریف تر مثل گل، شکوفه و بته جقه های زیبا استفاده می کنند که ابتدا آن ها را بر روی ورقه های چوبی کوچک که در رنگ های مختلف ساخته و پرداخته شده اند طراحی کرده و با ابزار خاص با دقت و ظرافت از بستر چوب جدا می کنند. 

پس از آن به وسیله چسب های مخصوص طرح های جدا شده را روی درب صندوقچه می چسبانند و اطراف آن را با هنر خاتم کاری که حاصل از قرار دادن قطعه های بسیار ظریف چوب در کنار یکدیگر است تزیین کرده، صیقل داده و جلا می دهند. 

این در حالی است که طرح هایی که برای صندوقچه های بزرگ جواهرات در نظر گرفته می شود تصاویری از شکارگاه در کنار گل ها ، شکوفه ها و درختان مینیاتوری است که بر روی بدنه و درب فوقانی صندوقچه به روش مذکور چسبانده و صیقل داده می شود. 

آنچه این محصول را زیبا تر جلوه می دهد طراحی و تولید صندوقچه جواهرات خاتم کاری به صورت اشکال هندسی مانند دایره، شش ضلعی، مربع و مستطیل است که در کنار مثلث های متساوی الاضلاعی که حاصل از خاتم کاری است جلوه ویژه ای به کار می بخشد. 

تولیدکنندگان صندوقچه جواهرات خاتم کاری

تولیدکنندگان صندوقچه جواهرات خاتم کاری

تولید کنندگان صندوقچه جواهرات خاتم کاری برای تهیه صندوقچه ها از چوب های ارزشمند و با کیفیتی مثل چوب گردو، چوب صندل، چوب راش، چوب صنوبر و مانند اینها استفاده می کنند. 

این گروه از تولید کنندگان برای آستر کشی نمای داخلی صندوقچه ها از پارچه مخمل با کیفیت و مقاوم در رنگ های مشکی، قرمز و سرمه ای استفاده می کنند تا علاوه بر زیبایی صندوقچه، درخشش جواهرات را نیز به نحو چشمگیری جلوه دهد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *