قاب خاتم کاری اعلا، جزو صنایع دستی ایرانی است که توسط استادان هنرمند و خوش ذوق اصفهانی ساخته می شود. در تولید این قاب از بهترین مواد اولیه استفاده می شود. این قاب ها برای حفظ و پوشش اسناد و عکس های با ارزش استفاده می شود که به آن ها زیبایی و ارزش مضاعفی می دهد. 

تولید کننده قاب خاتم کاری اعلا

ویژگی های قاب خاتم کاری اعلا

ویژگی های قاب خاتم کاری اعلا




خاتم کاری جزو هنر های دستی ایران است که اصالتی شیرازی دارد؛ اما امروزه این هنر همچون سایر هنر ها و صنایع دستی با اصفهان شناخته شده است. اصفهان مهد فرهنگ و هنر ایران است و در دل خود استادان و هنرمندان بسیاری را جای داده است. 

خاتم کاری صنعتی هنری است که در آن، از مواد اولیه گوناگونی استفاده می شود، انواع چوب، عاج فیل، استخوان، صدف، چسب، نخ، مفتول برنجی، رنگ و … در تهیه این اثر هنری دخیل هستند. 

هنرمند خاتم کار ، ابتدا طرح مورد نظر را انتخاب کرده و سپس با ابزار مختلف، مثلث های ریز و منظم را روی چوب پیاده می کند. اشکال هندسی چند ضلعی منتظم، بیشترین طرح هنر خاتم کاری هستند. رنگ ها جلوه و زیبایی خاتم کاری را به نمایش می گذارند. رنگ های طبیعی، زیبایی و نمای بهتری داشته و در افزایش قیمت نهایی تاثیر دارند. امروزه از رنگ های مصنوعی نیز استفاده می شود. از استخوان حیواناتی چون اسب، شتر و گاو هم در تولید اثر خاتم کاری استفاده می شود. این مواد، رنگ سفید طبیعی داشته و موجب زیبایی بیشتر اثر می شوند. این مواد رنگ پذیری خوبی دارند و با رنگ مصنوعی به خوبی رنگ می گیرند. عاج فیل ، ماده ای محکم و گران قیمت است که کمتر استفاده می شود. 

در نهایت مثلث های کوچک و رنگی منتظم، روی چوب یا سطح دیگری چسبانده می شوند، چندضلعی بزرگتری می سازند و زیر دستگاه پرس قرار می گیرند. این کار به دقت و حوصله بسیار زیادی نیاز دارد. هر چه جزئیات و ریزه کاری ها بیشتر باشد، نتیجه کار زیباتر خواهد بود. 

قاب خاتم کاری اعلا، که برای نگهداری و تزئین انواع دست نوشته ها، عکس ها، اسناد و مدارک مهم استفاده می شود، از بهترین مواد اولیه تولید می شود. در این قاب ها که در اندازه های مختلف تهیه می شوند، قرینگی و هماهنگی چند ضلعی ها و رنگ آن ها به خوبی رعایت شده است. 

ویژگی های قاب خاتم کاری اعلا :

  • این قاب دارای جزئیات دقیق و قرینه ( چندضلعی های رنگی منتظم) است. 
  • فاقد برجستگی است. 
  • در آن از رنگ های طبیعی استفاده می شود. 
  • در آن از فلزات مرغوب چون مس و برنج استفاده می شود. 



مرکز خرید قاب خاتم کاری اعلا

مرکز خرید قاب خاتم کاری اعلا

برای خرید قاب خاتم اعلا می توانید به فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی و وسایل دکوری سری بزنید. انواع مختلفی از این قاب های زیبا برای شما نمایش داده می شود که می توانید متناسب با نیاز و بودجه تان، قاب خاتم کاری اعلا را سفارش دهید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *