شمعدان مسی خاتم کاری جزو صنایع دستی ایران محسوب می شود که به عنوان وسیله ای  تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. 

شمعدان، از جمله ظروف مسی هستند که در طرح و مدل های مختلف به دست هنرمندان ایرانی تولید می شوند. 
تلفیق هنر خاتم کاری با این فلز با ارزش ، می تواند صنایع دستی با ارزشی و زیبایی را به وجود آورد. شمعدان های خاتم کاری،  به خوبی نشانگر هنر دست استادان خاتم کار ایرانی است. 

فروشگاه های صنایع دستی از عمده عرضه کنندگان حضوری و اینترنتی این محصولات هستند. 

ارائه کننده شمعدان مسی خاتم کاری

ابعاد شمعدان مسی خاتم کاری

ابعاد شمعدان مسی خاتم کاری

 ظروف مسی از گذشته در بین مردم کاربرد فراوان داشته است. اما در دهه های اخیر، با ورود فلزات دیگر در عرصه تولید ظروف پخت و پز، کم کم مس از صحنه رقابت با محصولات جدید کنار رفت. 
اما طی سالیان اخیر با تبلیغات مناسب و آشنایی مردم با خواص بی نظیر مس  و نقش آن در سلامت انسان، این فلز بار دیگر ظهور پیدا کرد و با استقبال خوبی هم مواجه شد.

خواص بی نظیر مس و نیاز بدن به این فلز، همچنین طرح های زیبا و متنوع سبب جلب نظر مردم به سمت ظروف مسی بوده است. 
تلفیق ظروف مسی با هنر های اصیل ایرانی می تواند بر جلوه و اصالت این محصول بیشتر تاثیر گذار باشد و سلیقه های بیشتری را به خود جذب کند. هنر خاتم کاری از هنر های اصیل ایران است که ریشه آن در شیراز است. اما در حال حاضر ، اصفهان به عنوان مرکز اصلی این هنر شناخته می شود.

در هنر خاتم کاری ، با استفاده از مواد اولیه ای مانند چوب، استخوان، فلز و … طرح های هندسی زیبا و ظریفی با چسب روی سطوحی مانند نقره، برنج، مس و … قرار می گیرد. 
رعایت دقت و نظم در ایجاد اشکال هندسی در این هنر بسیار مهم  بوده که بر نتیجه و کیفیت کار هم تاثیر فراوان دارد. هر چه جزئیات و ریزه کاری ها بیشتر شود نتیجه کار هم جذاب تر خواهد شد. صاف بودن سطح خاتم، برش های دقیق و چیدن برش ها در کنار هم بسیار مهم است. 
رنگ در هنر خاتم کاری مهم است؛ هر چه از رنگ های شیمیایی کمتر استفاده شود، محصول نهایی ارزش بالاتری می یابد.
در شمعدان های مسی خاتم کاری ، سطح زیر کار خاتم، یعنی، مس باید صاف و هموار باشد و چسب باید دارای کیفیت باشد و در گذر زمان مقاومت خود را از دست ندهد. 

این شمعدان ها در اندازه های مختلف تولید می شوند و ابعاد شمعدان مسی استاندارد خاصی ندارد و با توجه به سفارش مشتری و یا انتخاب تولید کننده ، اندازه آن تعیین می شود؛ بدیهی است با توجه به قیمت بالای مس و پیاده سازی هنر خاتم کاری روی آن، هزینه خرید آن افزایش چشمگیری می یابد. 

فروشگاه فروش شمعدان خاتم کاری مسی

فروشگاه فروش شمعدان خاتم کاری مسی

فروشندگان ظروف مسی خاتم کاری شده که بسیاری از آن ها خود هنرمند هم می باشند، انواع شمعدان مسی خاتم کاری شده را با بهترین کیفیت به فروش می رسانند.

با توجه به قیمت فلز مس و میزان هنر خاتم کاری و ظرافت اثر، این محصول قیمت گذاری شده و به فروش می رسد.

فروش شمعدان خاتم در فروشگاه های صنایع دستی که به صورت اینترنتی هم فعالیت می کنند، انجام می شود. 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *