به طور معمول هر یک از ما به کار های دستی و سنتی علاقه زیادی داشته و همیشه دوست داریم که در منزل خود این وسایل سنتی و تزیینی را جای دهیم و زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه خود بدهیم.ساعت خاتم کاری شده یکی از این وسیله هایی است که به خانه جلایی خاص داده و با نگاه کردن به آن به لحظه هایمان حس و حالی عجیب و وصف ناشدنی می دهد.

ارائه کننده ساعت خاتم کاری شده

جنس بدنه ساعت خاتم کاری شده

جنس بدنه ساعت خاتم کاری شده ساعت دیواری خاتم کاری شده در زمره ی وسایل تزیینی و سنتی می باشد که توسط دست و بدون دخالت ماشین آلات به دست هنرمندان ایرانی ساخته می شود.این ساعت که در طرح ها و مدل های مختلف درست شده است ترکیبی از سه هنر خاتم کاری،مینا کاری و نقاشی گل و مرغ به صورت برجسته بر روی آن می باشد.

ساعت دیواری خاتم کاری شده علاوه بر اینکه نشان دادن زمان را برای ما به رسالت آورده می تواند به عنوان یک تابلوی زیبا در دکوراسیون خانه زیبایی خود را چند برابر نشان دهد.

این ساعت به عنوان یک کادو و هدیه برای روز مادر،روز مادر زن و به طور کلی مناسبت های مختلف بوده و یا اینکه برای هدیه خانه نو،هدیه نو عروس نیز استفاده شود و مورد پسند هدیه گیرنده قرار گیرد.

ساعت خاتم کاری توسط هنرمندان اصفهانی رواج پیدا کرده و به عنوان یکی از هنر های اصیل ایرانی از ارزش بالایی برخوردار است.ظروف خاتم کاری در سراسر ایران درست می شود اما در نیشابور و اصفهان بیشتر از سایر شهر ها تولید می شود.

یک خاتم مرغوب خصوصیاتی دارد که در اینجا برخی از آن ها را بیان می کنیم:

تغییر نکردن رنگ و شکل خاتم،صاف بودن سطح کار،یکنواخت بودن رنگ و مصالح به کار رفته در آن،قرینه بودن اشکال و طرح های روی خاتم و به کار بردن رنگ های ریز و جذاب از ویژگی های یک خاتم خوب و مرغوب می باشد.

جنس ساعت خاتم از چوب، مفتول های برنجی و استخوان شتر می باشد که در دو مرحله انجام می پذیرد:خاتم سازی و خاتم کاری.

انواع ساعت خاتم کاری در مدل هایی مانند چهار گوش و هشت گوش،شش ضلعی،گرد و خورشیدی درست شده و برای تمیز کردن آن ها می توان از دستمال مرطوب استفاده کرد و یا حتی شست.همچنین وسایل خاتم کاری شده را به دور از نور مستقیم خورشید و حرارت شومینه و جاهای مرطوب نگه داشته شود.

فروشنده انواع ساعت خاتم کاری شده

فروشنده انواع ساعت خاتم کاری شده خاتم کاری با ظرافت و زیبایی خود بازار های جهانی را به سمت خود سوق داده است بنابراین صادرات صنایع خاتم کاری شده با رونق زیادی همراه می باشد.در سال های اخیر به دلیل نوسانات قیمت،قیمت این محصول تغییر کرده است.برای خرید این محصول باید به مراکز و فروشگاه های معتبر این محصول در سراسر کشور مراجعه کرد و یا به صورت اینترنتی از قیمت ها اطلاع پیدا کنید و این کالا را خریداری نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *