تابلو قلمزنی هنر ایجاد طرح و نقش های ظریف و زیبا برروی انواع فلزات می باشد که محصول شهر اصفهان است. با استفاده از این هنر دستی قدیمی می توان نقش های جذابی را بر روی انواع ظروف و تابلوهای مختلف خلق کرد. یکی از پر فروش ترین تابلوها در کشور تابلو قلمزنی طرح گل و مرغ است. ارائه کننده تابلو قلمزنی بیضی گل و مرغ این محصول را به صورت عمده و یا جزیی به فروش می رساند.

ارائه کننده تابلو قلمزنی گل و مرغ بیضی

فروش تابلو قلمزنی با قاب بیضی خاتم

فروش تابلو قلمزنی با قاب بیضی خاتم فروش تابلو قلمزنی با قاب بیضی خاتم با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب توسط همین شرکت صورت می پذیرد. یکی از مهمترین هنرهای دستی و سنتی که از زمان های گذشته تا به امروز توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده است هنر قلمزنی است. این هنر بر روی فلزاتی نظیر نقره، طلا و مس و .. انجام می شود.
امروزه تابلوهای قلمزنی با قاب خاتم متقاضیان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد. این تابلو در انداز های کوچک و بزرگ تهیه و عرضه می شود.
قلمزنی دارای سبک های مختلفی نظیر سبک قلمزنی برجسته، سبک قلمزنی نیمه برجسته، مشبک کاری، ریزه قلم زنی، حکاکی شده و .. می باشد.
برای اجرا و پیاده کردن هر کدام از این سبک ها بر روی تابلو به ابزاری همچون قلم و دستگاه قیر کاری و … نیاز است.
تابلوهای قلمزنی مسی معمولا فروش بیشتری دارند، زیرا ترکیب قلمزنی بر روی فلز درخشان مس ریبایی و جذابیت تابلو را دوچندان می کند و قلم زدن بر روی این فلز زمان بیشتری می برد و به دقت بالایی برای اجرا کردن نقوش زیبا نیاز می باشد که هنرمندان اصفهانی با ظرافت و نهایت دقت این کار را به خوبی انجام می دهند.
یکی از معروف ترین انواع طرح ها تابلو قلمزنی گل و مرغ با قاب خاتم است که این تابلو در سایزهای متنوع تهیه می گردد.
همان طور که می دانید در شهر اصفهان انواع هنرهای سنتی از جمله مینا کاری، فیروزه کوبی، قلمزنی، خاتم کاری و … بر روی ظروف و تابلوهای فلزی همچنین وسایل تزئینی انجام می شود.
هنر خاتم کاری نیز با استفاده از ابزار مختلف  بر روی ظروف صورت می گیرد و هنرمندان نقش های مثلثی شکل بسیار ظریف و شیکی بر روی فلزات ایجاد می کنند که هر چه این نقوش هندسی ظرافت بیشتر داشته و دارای سطحی صاف و یکدست باشند، محصول کیفیت بالاتری دارد.
خاتم کاری یکی از هنرهایی است که علاوه بر اجرا بر روی فلز بر روی چوب نیز قابلیت اجرا را دارد و معمولا خاتم کاری بر روی فلزات قیمت بالاتری دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *