در حال حاضر قلمزنی یکی از خلاقیت ها و ابتکارهای هنری در اصفهان محسوب می شود که توسط هنر دست هنرمندان ایرانی با ظرافت و زیبایی خاصی با انواع مدل ها، طرح ها و اشکال گوناگون بر روی ظروف مسی، تابلوها، ظروف چوبی و غیره انجام می شود که از انواع تابلوها تابلوی قلمزنی اصفهان از نام و آوازه ای درخشان برخوردار می باشد که فروش این گونه از هنر اصیل و سنتی ایرانی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به روش عمده در بازار عرضه می شود که فروش به روش مستقیم و بدون واسطه ارزانتر می باشد.

فروش تابلوی قلمزنی با قاب خاتم در اصفهان

مراحل ساخت تابلو قلمزنی

مراحل ساخت تابلو قلمزنی

تابلوی قلم زنی، تلفیقی از هنر قلمزنی و خاتم کاری است که با ایجاد نقش و نگارها و نیز طرح و رنگ و نقاشی های مینیاتوری قاب هایی با تنوع زیبا و جذاب تولید می کنند که دارای طرفداران زیاد و نیز از ارزش فروش زیادی برخوردار می باشد.

اکثر افراد از این نوع تابلوهای زیبا برای دکوراسیون منزل و محیط کار و نیز به عنوان سوغاتی استفاده می کنند که زیبایی و جذابیت را در محیط دو چندان می کنند.

این نوع محصولات عمده با ارزش از جنس اصلی مس بوده که با آیه های قرآنی، اسماء خدا، نام ائمه و غیره نیز با کیفیت خاص و دارای ویژگی های مهم و کاربرد زیاد می باشند که با توجه به سلیقه افراد انتخاب و خریداری می شوند.

از ویژگی های بارز و کیفیت تابلو قلمزنی با قاب خاتم کار کردن بر روی این تابلوها با ظرافت خاص می باشد که هر چه کیفیت کار و ظرافت در کار بیشتر باشد از قیمت فروش بیشتری برخوردار می باشد.

مراحل ساخت تابلوی قلمزنی با قاب خاتم، بدین صورت می باشد که استاد این هنر قلمزنی ابتدا با استفاده از مداد روی سطح فلز نقاشی یا طرحی را ترسیم می کنند سپس داخل و بیرون کار را با قیر مذاب پر می کنند بعد از این که قیر سفت شد با استفاده از چکش و قلم مخصوص طرح را اجرا می کند و دلیل ریختن قیر بر روی قسمت های داخلی و خارجی مس به دلیل این که پایه اصلی کار سفت شود و دچار شکستگی یا کج نشود که برای ساختن این کار از انواع قلم های مخصوص این کار استفاده می کنند که بر روی سطح مس انجام می شود و با لعابی از قلع پوشیده می شود که ظرافت و زیبایی را در تابلو یا قاب به وجود می اورد.

عرضه کننده انواع تابلوی قلمزنی در اصفهان

عرضه کننده انواع تابلوی قلمزنی در اصفهان

طرح های زیبا و جذاب و دیدنی استفاده شده در انواع قاب و تابلوهای خاتم کاری و قلمزنی در اصفهان شامل: بوته های گل سرخ، گیاهان، پرندگان، گل و مرغ عشق، و غیره می باشند که با استفاده از ابزارآلات مهم در این زمینه و نیز هنر دست هنرمندان حاذق و ماهر اصفهانی از ترکیبات و تلفیقات خاصی برخوردار بوده که کیفیت کار سبب جذابیت و فروش آن به اکثر کشورهای دنیا گردیده است.

همچنین عرضه تابلوی قلمزنی، با ارزش به روش مستقیم و بدون واسطه انجام می شود که عرضه به این روش ارزانتر است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *