تخته نرد خاتم کاری بوسیله شرکت های تولید انواع تزئینات خاتم کاری در اصفهان تولید و به بازار عرضه می شود. این شرکت ها انواع تخته نرد را از چوب گردو و راش با طرح ها و نقش های زیبا و در رنگ های متفاوت جهت ارائه به بازار داخلی و خارجی تولید می کنند. شهرهای اصفهان، شیراز از دیر باز در تولید انواع تخته نرد خاتم کاری با کیفیت معروف بوده اند.

شرکت تامین تخته نرد خاتم کاری

طرح های تخته نرد خاتم کاری

طرح های تخته نرد خاتم کاری طرح های تخته نرد ریشه در نقش ها و رنگ های اصیل ایرانی داشته و در روی آن ها از نقوش پرندگان، درختان، چهره و مینیاتور استفاده می شود. از خاتم شیشه ای، سیاه، ترکیبی، ساده، طلایی و خاتم کاری اعلی در تولید انواع تخته نرد توسط سازندگان استفاده می شود.طرح های بزم شکار، گل، مرغ و تذهیب در زیبا سازی انواع تخته نرد کاربرد دارد. 

طرح های خاتم کاری ترکیبی و نوین که در نقوش استفاده می شود نیز به زیبایی انواع تخته نرد های تولید شده افزوده است . تولید کنندگان انواع تخته نرد طرح های اصیل ایرانی را بر روی ،سطح داخلی و کف جعبه آن به کار می برند که این امر می تواند علاوه بر زیبایی آن هنر ایرانی را نیز در معرض دید قرار دهند. 

نوع خاتم استفاده شده در انواع تخته نرد از جنس فلز یا استخوان به شکل های هندسی که بیشتر مثلثی شکل هستند کیفیت متفاوتی داشته و بهترین نوع آن خاتمی است که طرح آن با دقت و محکم به لایه چوب چسبیده باشد . در قسمت نهایی تولید تخته نرد نیز پرداخت و جلا کاری نیز بسیار مهم بوده و در کیفیت طرح های تخته نرد خاتم کاری بسیار موثر است .

تولید کننده تخته نرد خاتم کاری

تولید کننده تخته نرد خاتم کاری تولید تخته نرد خاتم در شهرهای اصفهان و شیراز از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر شهرهای تولید کننده آن برخوردار می باشد. چوب استفاده شده در تخته نرد می بایست حتما گردو یا راش بوده چرا که این دو نوع چوب مقاومت زیادی در برابر ضربه و خراشیدگی دارند.

تولید کننده های تخته نرد اغلب هنرمندانی هستند که صنایع دستی را به صورت دستی تولید و به بازار عرضه می نمایند. نوع نقش ها، رنگ، چوب، خاتم، جلاکاری و در نهایت پرداخت جعبه های تخته نرد خاتم کاری بوسیله تولید کنندگان می تواند نقش مهمی در قیمت تولید آن داشته باشد.

تولید کننده تخته نرد با توجه به موارد ذکر شده سعی می نماید که از مواد با کیفیت در تولیدات خود استفاده نمایند و علاوه بر تولید یک وسیله سرگرمی، هنر ایرانی را نیز به نمایش جهانیان برساند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *